Använd din sjukvårdsförsäkring

Läs mer om hur du använder din sjukvårdsförsäkring hos oss här.

Använd din sjukvårdsförsäkring hos leg. naprapater på Muskelcentrum

Här kan du nyttja din sjukvårdsförsäkring hos en legitimerad Naprapat och få den hjälp som du behöver.

Vi anlitas av de flesta försäkringsbolag i Sverige. Många privata sjukvårdsförsäkringar erbjuder behandling hos naprapater, sjukgymnaster och kiropraktorer som en del i den vård som du får tillgång till.

Rutinerna mellan de olika försäkringsbolagen skiljer sig när det kommer till deras sjukvårdsförsäkring.  Nedan finner du försäkringsbolag som vi samarbetar med där du kan läsa vad som gäller för just ditt försäkringsbolag. Oftast behöver du kontakta försäkringsbolaget innan du bokar det första besöket i ett ärende.

if försäkring

Har du en privatvårdsförsäkring hos IF kontaktar du deras vårdplanering för att få en remiss att komma till oss.

Nordic netcare hanterar IFs kunder och ni kontaktar dem för att boka tid.
Meddela att du vill komma till Muskelcentrum Naprapatklinik när du har fått dina behandlingar godkända.

Nordic netcare Vårdplanering

E-post: info@nordicnetcare.com

Hemsida: nordicnetcare.se

Telefon: 08-121 60 700

Bliwa

Har du en Bliwa sjukvårdsförsäkring ringer du deras vårdplanering för att få en remiss för att komma till oss. Behöver du träffa en läkare innan för att få en remiss så hjälper de även till med det. När du har fått din remiss meddelar du Bliwaatt du vill gå till Muskelcentrum Naprapatklinik.

Bliwa Sjukvårdsplanering

Telefon: 0771—108 108

Läs mer på www.bliwa.se

Har du en sjukvårdsförsäkring via Folksam ringer du deras vårdplanering för att få en remiss för att komma till oss. När du har fått din remiss meddelar du Folksam att du vill gå till Muskelcentrum Naprapatklinik.

Vi tar även emot idrottare som har Folksams Elitidrottsförsäkring.

Folksam Kundservice

Telefon: 0771-950 950

Läs mer på www.folksam.se

Har du en sjukvårdsförsäkring hos Euroaccident kontaktar du deras vårdplanering för att få en remiss att komma till oss.
Meddela att du vill komma till Muskelcentrum Naprapatklinik när du har fått dina behandlingar godkända.

Euroaccident Kundtjänst

Telefon: 077-440 00 10

Läs mer på: www.euroaccident.se

Cardif

Har du en sjukvårdsförsäkring i Cardif ringer du deras vårdplanering för att få en remiss för att komma till oss. Behöver du träffa en läkare innan för att få en remiss så hjälper de även till med det. När du har fått din remiss meddelar du Cardif att du vill gå till Muskelcentrum Naprapatklinik.

Cardif Vårdplanering

Telefon: 020—98 75 00

Läs mer på www.cardif.se

förenade care

Har du en sjukvårdsförsäkring från Förenade Liv och vill komma till oss kontaktar du dem för att få en remiss. Behöver du träffa en läkare först hjälper dem dig med det också. När du har fått dina behandlingar godkända meddelar du att du vill komma till oss på Muskelcentrum Naprapatklinik.

Kontakta Förenade Liv
Telefon: 08—700 40 60

Läs mer på www.forenadeliv.se

Trygg Hansa

Har du en sjukvårdsförsäkring via Trygghansa ringer du deras vårdplanering för att få en remiss för att komma till oss. När du fått godkänt att komma till Muskelcentrum Naprapatklinik så kan du själv ringa och boka tid hos oss.

Trygghansa Kundservice

Telefon: 0771-11 15 00

Läs mer på www.trygghansa.se

Falck Healthcare

Har du en sjukvårdsförsäkring via Falck Healthcare eller deras samarbetspartners ringer du deras vårdplanering för att få en remiss för att komma till oss. När du har fått dina behandlingar godkända meddelar du att du vill gå till Muskelcentrum Naprapatklinik.

Falck Healthcare Vårdplanering

Telefon: Står på ditt försäkringskort

Läs mer på www.falckhealthcare.se

Länsförsäkringar

SOS International bokar Länsförsäkringars kunder från 1 januari 2019.

Har du en sjukvårdsförsäkring via Länsförsäkringar ringer du deras vårdplanering för att få en remiss för att komma till oss. När du har fått din remiss meddelar du Länsförsäkringar att du vill gå till Muskelcentrum Naprapatklinik.

sos international

E-post: fysio-se@sos.eu

SOS International bokar Länsförsäkringars kunder från 1 januari 2019.

Kunder från Länsförsäkringar ringer: 010-555 00 27

Telefontid: mån-fre 08:00 – 17:00

Skandia

För att komma till oss via Skandias privatvårdsförsäkring kontaktar du Skandia Lifeline Vårdplanering.

Skandia Lifeline hjälper dig att boka tid till en av deras läkare för undersökning och för ev remiss. I vissa fall behövs inte remiss men du måste ändå kontakta Skandia Lifeline för godkännande. Efter det så kontaktar du oss för en tid som passar dig.

Skandia Lifeline Vårdplanering

Telefon: 0771—51 55 10

Läs mer på www.skandia.se

Vänligen observera att de exakta villkoren för försäkringarna hittar du på försäkringsbolagens egna webbsidor.

dkv hälsa

Har du en sjukvårdsförsäkring via DKV Hälsa ringer du deras vårdplanering för att få en remiss för att komma till oss. När du har fått dina behandlingar godkända meddelar du att du vill gå till Muskelcentrum Naprapatklinik.

DKV Helpline

Telefon: 0770-456 780

Läs mer på www.dkvhalsa.se

Gjensidige samarbetar med Muskelcentrum

För att komma till oss via Gjensidiges olycksfallsförsäkring kontaktar du Gjensidiges Aktiv vårdlinje. Detta gäller alla licensierade hockeyspelare samt handbollsspelare.

Har du besvär eller symtom på grund av ditt idrottsutövande eller har drabbats av en skada ingår en tjänst i försäkringen, som dem kallar Aktiv vård. Det är en telefonservice dit du kan ringa vid skada eller symptom och få gratis rådgivning och vård av legitimerade fysioterapeuter. Behöver du manuell behandling kan du i nästa steg få hjälp av Naprapat hos oss.

Gjensidige Aktiv vård

Telefon: 08-506 08 879

Läs mer på https://www.gjensidige.se/foretag/partners/

Vänligen observera att de exakta villkoren för försäkringarna hittar du på försäkringsbolagens egna webbsidor.

Boka din behandling idag

Våra duktiga naprapater hjälper dig så fort som möjligt. Välj en klinik nära dig och hitta en ledig tid. Kontakta oss via telefon om det är akut så kan vi försöka hjälpa dig hitta en tid som passar.